Epicpeople

Chasing Natives - Amerikansk ørred på glasfiberfluestænger

Cutthroat trout on fiberglass fly rods

Chasing Natives ~ Cameron Cushman

Cutthroat trout on fiberglass fly rods - Cameron Cushman

Chasing Natives, det er det udtryk, jeg stjal fra min gode kammerat Tyler Coleman om, hvad vi lavede. Han var en af ​​de adskillige fantastiske personer, vi mødte på vores otte tusinde kilometer lange rejse fra Florida til Californien og tilbage. Vores mål startede enkelt, at fange så mange arter af ørreder, som vi kunne i deres hjemlige områder. Efterhånden som turen gik, udviklede det sig til så meget mere end det. Vi rejste til steder, vi ikke havde planlagt, vi jagtede fisk, vi ikke havde planlagt, og vi mødte folk, som vi ikke havde planlagt. Det er alt sammen en del af eventyret, og derfor vil jeg varmt anbefale nogen at tage en tur som vores. Jeg bør starte med at sige, at jeg nyder at jage alle arter i farten, for eksempel kaster jeg efter Browns eller Peacock Bass, som ikke er hjemmehørende i nogen vandmasser, de præsenterer sig i her i staterne. Men hvis jeg har muligheden, vil jeg altid forsøge at jage indfødte fisk i deres oprindelige områder.

Apache Cutthroat TroutApache-ørred

Vi jagede Cutthroat-ørreder i forskellige miljøer, fra højalpine søer og vandløb i Rio Grande National Forest of Colorado til tørre ørkenbjerge i Utah. Marcos og jeg, turens to vigtigste nitter er glasnørder, og glas er det, vi fiskede. Marcos var udstyret med sin 3wt, og jeg havde min Epic 476 Packlight, som jeg må sige er den ultimative roadtrip og eventyrstang til indfødte ørredeventyr, da den kan klare så mange forskellige scenarier.

Lahontan Cutthroat Trout

"vores otte tusinde kilometer lange rejse fra Florida til Californien og tilbage"

I Colorado jagtede vi Rio Grande Cutthroat og statsfisken, Greenback Cutthroat. Vi oplevede de smukke efterårsfarver, aspene afgiver, to flade dæk, elge og selvfølgelig fiskene. Derefter tog vi til Utah, hvor vi ville fange fire arter af Cutthroat, Bonneville Cutthroat, Colorado River Cutthroat, Bear River Cutthroat og Yellowstone Cutthroat. Utah gav os nogle utrolige landskaber og de mest varierende også for kun én stat. Vi fiskede efter Bonneville Cutthroat lige uden for Salt Lake City i en bybæk, der fulgte en travl vandre- og mountainbike-adgangsvej. Til Colorado-floden og Bear River Cutthroat's fiskede vi canyonåer fyldt med muldyr- og bæverdamme. Yellowstone Cutthroat bragte os vej ud i en tør høj ørkenbjergkæde, hvor de fleste ville tro, at ingen ørred kunne leve endnu overleve. Kvæg trampede i mindre åer, da vi kom til den sidste art, og efterlod intet andet end mudder og ko-pattys. Da vi ankom til åen, vi havde planlagt at fiske, blev vi overraskede over at se en klar strømmende bæk, der løber langs den ørkenstøvdækkede vej. Vi oplevede en bred vifte af spænding, frustration og skønhed, da vi krydsede Utah for at inkludere endnu to flade dæk, flere efterårsfarver, nye venner og masser af dyreliv.

Apache Cutthroat TroutArizona Apache Trout

Vi stod nu over for en korsvej; tager vi til Montana på jagt efter West Slope Cutthroat eller tager vi vestpå til Nevada og Californien efter Lahontan Cutthroat. I starten ønskede vi at tage til Montana, da ingen af ​​os havde været det, men timingen kunne ikke have været mere off, da de netop blev ramt af årets første store koldfront med højdepunkter i de øvre tyve. Så vi besluttede at rejse mod vest var det bedste valg. Med dækproblemer stadig over for os, og det tog halvanden dag at ordne, besluttede vi at skubbe gennem Nevada og ind i Californien for at jage Lahontan Cutthroat i en lille bjergbæk, der i gennemsnit var seks til tolv tommer bred med en tilfældig to-fods- bred pool hist og her.Denne bæk er en for rekordbøgerne, hvordan fiskene overlever de kolde hårde vintre i sådan en lille vandmasse er sindssygt, og forhåbentlig kan jeg en dag tage den lange tur med snesko dertil i løbet af vinteren. Men disse fyre er sultne og vil hoppe op af vandet, før din flue overhovedet rammer overfladen i håb om at få et måltid mad. Marcos var den store vinder i denne å, hvor han trak en smuk Lahontan frem, der var massiv for disse farvande.

Bear River Cut

Så afsluttet med Lahontan Cutthroat besluttede vi at sige hej til nogle af vores seneste venner, som vi fiskede i en måned før i de høje Sierras, den smukke californiske gyldne ørred. Vi ramte vandet tidligt, og biddet var langsomt med for det meste sløve fisk, der sad dybt i bassinerne, men vi nåede hver især at fange to skønheder, før vi besluttede at pakke dem sammen på jagt efter en anden ny art, Kern River Rainbow. Kern River Rainbow ville vise sig at være vores hårdeste art på turen med en brutal vandretur dybt ind i en canyon, tykt bevokset vegetation, der vokser over åen, og bare planlægge uhyggelige fisk. Jeg klarede den første af turen, en smuk fisk, der målte næsten seks tommer eller deromkring. Da vi skubbede længere ind i kløften og løb tør for lys, besluttede vi at gå tilbage og arbejde os gennem noget af det vand, vi allerede fiskede. Marcos besluttede at ramme den samme lille pool, som jeg gjorde, hvor han straks krogede ind i turens mindste fisk, en Kern River Rainbow, der målte to inches lang. Vandreturen ud var brutal, og vi er begge sikre på, at vi skræmte nogle bjørne af, da vi lavede vores sidste skub op ad stihovedet i mørket.

Golden Trout

Guldørred

Udbrændt og på samme tid begejstret for vores fangst besluttede vi at tage mod sin city. Vi regnede med, at vi kunne nå en lille by omkring en time væk fra Las Vegas, der overraskende rummer nogle smukke Lahontan Cutthroat, men vi var bare for røgede, så vi camperede lidt på en tankstation i Barstow, Californien. Vi vågnede tidligt og rykkede til starten af ​​den lange grusvej ind i canyonen, hvor vi ville mødes med vores nye ven Anthony, som er bosiddende i Las Vegas, vi talte Vegas, vores fisketur, og hvordan Vegas nu har en god befolkning af kartelmedlemmer. Vi nåede bunden, ridsede, flåede dele af bilernes undervogn af, før vi endelig nåede til åen. Men vi var så heldige at fange nogle smukke fisk og dele flere historier med hinanden. Nu til sin city sagde vi farvel til vores nye ven. Vi mødtes med en anden ny ven, Sierra, som er en texaner, der er transplanteret til Las Vegas for at arbejde, vi talte om fiskeri, miljøet og hvordan det er at bo i Las Vegas. Marcos havde et mål under turen, som jeg ikke var klar over, før vi var i Vegas, men han ville overnatte på et af de berømte hoteller i striben. Han plukkede Bellagio, og det var der, vi ville overnatte, før vi satte kursen mod vores sidste art næste dag, Arizona Apache Trout. Vi sov ind til omkring klokken 8 om morgenen, før vi gjorde os klar og kørte på vejen i flere timers kørsel ind i Arizona for at finde vores sidste art.

Greenback Cutthroat

Arizona er en stat, som jeg synes ikke får nok kredit for sin skønhed og brede vifte af miljøer. Hvis du spurgte de fleste, ville næsten alle sige, at det har to ting, ørken og Grand Canyon. Der er dog meget mere i Arizona, der er smukke fyrreskove, høje aspeskove og nogle ret enestående ørredåer, der holder Apache-ørreder. Vi ankom til stihovedet omkring klokken et om eftermiddagen. Det var vores første eventyr på turen, at vi oplevede regn og skulle have regntøj på.Sporet startede enkelt og var en smuk gåtur med regn og tåge, der gav den en kølig, men uhyggelig atmosfære. Ca. 1,5 km nede ad stien indså vi, at letheden ville være ved at være slut, stien tog et skarpt sving ned i en canyon fuld af switchbacks. Et par miles senere, og vi når til åen. Våd og kold går jeg ned til den første pool, hvor jeg ser min første Apache, jeg lagde min flue i bassinet, hvor han hurtigt kom op og ramte fluen, men jeg savnede at spise og skræmte fisken. Et andet kast til poolen lige nedenfor afslørede en smuk og tyk Apache, der kom op og knuste min stimulator. Efter en hurtig kamp havde jeg turens smukkeste fisk i mine hænder. Den gyldne glans var så svær at fange på kamera, og pletterne var perfekte. Et par flere fisk senere og vi var på vej ud, vandreturen var brutal, og den friske scat fra en bjergløve ​​gjorde turen nervøs, men vi nåede tilbage til bilen.

Kern River Rainbow Trout

Vores fiskeeventyr var afsluttet, vi havde fanget ti arter af ørreder. Vi mødte mange nye venner, så nogle af de smukkeste steder, landet har at byde på, og skabte minder, som altid vil blive husket. Med et langt skub til Arkansas til Fly Fishers International Southern Council Fair og med min præsentation om gør det selv-fiskeri i det sydlige Florida var vi endelig på vej hjem. Jeg ankom til min indkørsel 7.992 miles senere for at blive mødt af min kone og børn. Marcos og jeg tog et sidste billede af os sammen, før han læssede op i sin bil og gik tilbage til sit hus. Hvilket utroligt eventyr det var, og jeg håber, at vores film og denne artikel inspirerer andre til at gøre noget lignende. Indtil næste gang venner!

Yellowstone Cut

Film - Chasing Natives

Den betagende kortfilm om dette utrolige eventyr

Chasing Natives fra Cameron CushmanVimeo.

Læs næste

A BIG Fly Fishing Trip Report - St. Brandons Atoll
8 weight fiberglass fly rod

Choose the right fly rod

Take our quick quiz and we'll find the perfect fly rod for you!